13 oktober - Berättelsen om Prinsens äventyr ;D

För idag har jag letat ponny från 8 på morgonen till typ klockan 12 ;o Mycket påfrestande vill jag lova för både kropp och sinne. Började iaf med att jag skulle hjälpa pappa i morse och då märkte vi att de fattades en liten ponny, eller rättare sagt den ettåriga hingsten vid namn Trollprinsen. Våran första tanke var ju att han hade rymt och var med de andra hästarna i den andra hagen men det var han inte och det hade vart väldigt konstigt eftersom han har sin "extra mamma" i hagen han går i nu. Nästa tanke var att han hade blivit stulen?!?! Inte lika roligt faktist men det hade också vart konstigt i och med att jag sover med fönstret öppet som är mot hagen borde jag hört något, jag sover ju inte så himla djupt på nätterna då. Sen när vi tänkte efter va de nog fan igår han försvann medan jag och erica var ute och red. För vi har inte alls tänkt på om han var i hagen. Så nästa tanke var då att han hade blivit rädd för något eftersom den här jävla älgjakten gör sånna problem för oss hästägare. Så vi begav oss ner i skogen och letade efter honom men vi hittade ju självklart ingenting så vi begav oss hemåt. Sen kom mamma på att vi kunde ringa Monica, en som har pratat med våra andra hästar så vi tänkte att hon kanske kunde få kontakt med våran buse. Och detta låter knasigt men det fick hon faktist. Hon menade på att han blivit rädd men står på alla fyra benen och vågar nu inte komma hem utan står och trycker under ett träd ca 1 km hemifrån. Så jag och erica sadlade våra hästar och begav oss tills skogs som rediga skogsmullar, dock gav ju inte heller det något resultat mer än att våra hästar vart väldigt sura på oss, blöta fötter och ett ont ben. Kanske inte så konstigt eftersom vi red rätt ut i skogen men vad skulle vi göra då x) Dessutom träffade vi Fru Älg, inte lika roligt! Men iaf så ringer pappa och säger att han har hittat våran rymling ståendes ungefär 1 km hemifrån och tryckte i en liten skogsdunge bakom ett hus (läskigt att Monicas saker stämmer???) och han va så skärrad när vi skulle ta honom, inte konstigt eftersom han fått stå helt själv i kylan en hel natt och inte vågade gå hem. Finns en till konstig sak och det är att de i huset hade sett honom hela dagen igår då utan att höra av sig, ne för de trodde deras granne helt plötsligt hade köpt häst fast han aldrig haft häst förut. Ja vad är grannsamverkan egentligen undrar jag? Men nu är våran lilla tuffing tillbaka i trygga händer iaf. Erica menade på att det kommer sluta komiskt det här med Prinsens utflykt och det gjorde det ju med. Hade den ponnyn vart människa hade han blivit komiker, jag lovar!

Det var faktist mycket skönt att han var helskinnad, jag blev riktigt lättad när han var tillbaka i hagen igen, även Prinsens saga slutar gott, det va tur säger jag. Och nu ska jag avsluta min dag med det senaste avsnittet av andra avenyn och sen ska jag sova för jag är helt slut efter denna dagen, PUSS



/linnsanyouknow
I forgot to remember to forget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0