Ledsen kvinna med bruten arm

För er oroliga själar där ute som inte vet vad som hände igår kommer nu en liten förklaring. Hade en helt vanlig hoppträning för Tord och red den snälle Bacchus, gick skitbra verkligen. Har gått jättebra att rida honom. Sen kommer vi och ska hoppa en kombination, alltså två hinder som är två galoppsprång emellan. Första hindret trampar han om och jag va inte riktigt beredd på de så tappar stigbyglarna men min snälle Bacchus hoppar andra hindret med och då försvann min balans totalt. Jag liksom studsar mej själv ur sadeln när han svängde till vänster. In i sargen flög jag och ner på marken, hade en tanke som for snabbt genom huvudet, "shit jag får inte ta i med handen så jag skadar handleden igen" i och med att den inte är riktigt bra sen jag blev sparkad. Så min kära arm tog smällen och direkt in till akuten blev de. Där satt jag i 5 timmar innan de va färdiga och de va inte förrän då jag fick ta någon värktablett. Jävligt fnasig läkare dessutom, bara klagade på oss hästfolket. Det är väl tur att vi finns så de har nått att göra! Bruten överarm precis under axelleden blev iaf konstaterat. Om jag har sovit i natt? Väldigt lite så är helt slut och hoppas bara ja sover bättre i natt. Mamma var och hämtade mej innan iaf och kom typ precis hem. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... Är så fruktansvärt besviken, kommer sakna alla där uppe, både människor och djur. Har trivts så bra bland alla dessa underbara hästar och jag tror tyvärr inte de blir läkt så ja kan börja jobba igen eftersom ja bara skulle jobbat till juni.
Hold me, tell me everything's ok.
Har aldeig tagit såhär lång tid att skriva ett inlägg förut eftersom jag endast har en fungerande arm/hand... Oturen förföljer mej just nu och jag vill inte veta vad som händer här näst.

/linnsanyouknow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0