kära vinterland

Möttes av en massa snö när jag körde hem från jobbet i natt. Att de kommer snö redan ser inte bra ut, inte för att jag hatar snö och så men blir de en sån lång vinter som förra året vill jag gå i ide redan nu. Jag skulle vilja testa vara björn ett år, se hur det är att sova bort hela vintern liksom.
Måste bara rekomendera att ni ser Due Date, såg den i söndags och det var den mest sjukt roliga filmen jag sett på länge. Jag och erica ställde oss dessutom frågan när vi åkte hem om fiskar dricker vatten, så jag var typ tvungen att ta reda på de då så skickade ett litet fint meddelande till 118800(svar på allt) och hoppades på svar, hahahahaha svaret löd; "Ja, i alla fall saltvattensfiskar som har lägre salthalt i sitt blod än det omgivande vattnet. Eftersom lösningar strävar att uppnå någon slags jämvikt genom "kemisk utjämning" (osmos) kommer vatten att läcka ut från fiskens kropp och den måste då dricka vatten för att hålla vattenbalansen. Samtidigt måste den utsöndra överskottssalt." Asså seriöst, jag förstår knappt hälften av dom här orden. Men de va ju bra att man fick en utförlig förklaring iaf.
Nu ska jag göra mej i ordning och sen dra mej till jobbet.

/linnsanyouknow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0