Lite småarg får man vara när man är förbannad

Igår hände en liten incident när jag och Johanna var ute och red som har retat mej sen dess. Vi skrittade lugnt och stilla på "stora" vägen (landsväg, alltså är den större en våran lilla grusväg) på väg hem efter en lång tur ute i skogen. Precis innan vi ska svänga in på våran lilla grusväg så kör det förbi en bil och TUTAR! Alltså vilka puckade människor gör så? Jag undrar om de visste att de satte både mitt och hästens liv på spel och kanske en hemsk upplevelse i sina egna huvuden?! Jag har vart så upprörd över detta och jag ångrar stort att jag inte tog reg.numret på bilen men jag blev så chockad över att de finns idioter som håller på så. Hade jag fått tag på numret hade jag inte tvekat en sekund att ringa eller varför inte åka hem till dom och ta de face to face. Ååååh jo de hade jag. 
Nu hände ju inget eftersom jag satt på världens bästa Bellas rygg men tänk om jag haft min treåring eller lilla Quinny som jag lovar hade flugit i luften och lite till. Lite stryk skulle dessa människor behöva!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0