När vi skyller på Om

Har ni tänkt på hur ofta väldigt många människor gärna skyller på allt annat än vad som är verklighet. Vi vill inte gilla verkligheten och hur den faktist är. Så därför måste vi hitta en liten liten faktor som visar att det faktist var något helt annat som gjorde att det blev som det blev. I och med att man ha vart ute på mycket tävllingar och träffat mycket folk hör jag ofta folk som skyller på om hela tiden. Vi säger såhär, jag och min häst kom till omhoppning och slarvade lite i en sväng kanske inte hann få tillbaka hästen ordentligt och den blev lite flack och hästen river. Då skyller vi på stackars omOm inte hästen hade rivit och om jag hade ridit lite bättre så hade jag vunnit. Men hur kan man veta det? Det kanske hade hänt något annat på ett annat hinder som hade blivit tokigt, eller kanske en annan ryttare som hade ridit snabbare eller egentligen vad som helst. Varför måste vissa människor skylla på något sånt och inte istället bara säga "jag red lite dåligt i en sväng och hästen rev", thats it. Man behöver inte lägga till det sista, "om jag inte hade rivit de skulle jag vunnit". Sanningen är att ingen bryr sig, det skapar bara irritation.
 
Jag tror det handlar om makt, man vill att alla andra ska veta att man hade en chans att vinna men såhär är det, från början har alla en chans att vinna och den som i slutändan vinner är den som haft mest flyt och tur under ritten för det är det de handlar om. Att komma in i rätt flyt som häst och ryttare och ta sig igenom det som ett team och dessutom ha en liten gnutta tur. Kanske finns det folk där ute som tar åt sig av det här men det tycker jag är bra, man kanske ska sluta skylla på lilla om och istället ta åt sig sanningen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0