Världens coolaste ponny

Tror bestämt jag har världens coolaste ponny ståendes i mitt stall. Han heter Scotland Yard och gick som en kloooocka på hoppträningen idag, alltså inga psykbryt eller nått som brukar komma minst ett varje träning i alla fall. Idag hade vi roligt, riktigt roligt dessutom. Bara bushoppade. Idag övade vi mycket tävlingsgalopp att dom verkligen är framme för skänkeln och kunna ta bort ett galoppsprång på linjer från till exempel 6 till 5 (passade ju mej och scotland som handen i handsken). Hoppade upp honom på en 6,5a och han klippte typ 125 cm som ingenting. Inte en tvekan ens utan han bara köttade på. Mamma filmade detta men precis när jag hoppar går det förbi en framför hindret så vi syns inte, blir man arg eller? Hade vart så kul att visa att den gamle mannen fortfarande nosar på höga höjder ;D Hoppade sen en bana på 90 cm och det gjorde han ju som ingenting. Som jag sagt förut, jag verkligen älskar att hoppa denna ponnyn. Sån grym känsla när man hoppar, går ju inte beskriva, måste ju egentligen upplevas!
 





Kommentarer
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Åhhhh underbart! Åh, fina scotland Yard!
Jag har ägt den ponnyn och hade underbara år med honom och även min lillasyster! Het och sprallig men en klippa i hoppning och fättävlan.
Tiden då vi hade honom var han från 5 år. Jag har suttit länge och letat här på nätet hur det gick för han. Du får jättegärna maila mig och berätta. [email protected].

2013-11-05 @ 00:03:56
URL: http://wiilow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0