isabella bus

min stjärna, mitt allt som har funnits där för mej i alla dessa år, 10 års jubileum nu i vår. helt otroligt hur fort tiden går. denna pärla hittade vi i kristianstad år 2002 född 1992 (vilket innebär att hon har varit min ägo i halva hennes liv, unbelievable!) i början var ingenting enkelt med henne, hon testade som tusan, stegrade så fort hon inte fick som hon ville. kunde inget annat än galoppera över en bom så fort hon såg en. skrittade man emot tog en jätteskutt över. det roliga är att jag minns inte riktigt hur vi gjorde för att hon skulle sluta med detta, jag vet bara att hon inte gör så längre. ett evigt tragglande antagligen och en jävlar anamma från min sida. då fungerar allt! vi har haft en riktigt rolig ponnytid ihop och har tävlat upp 110 i hoppning och lb dressyr även fast dressyr aldrig har vart hennes starka sida då. har även tränat lite terräng men eftersom lilla fröken tycker hon är lite fin i kanten passade väl inte de henne riktigt. vi höll oss mest till hoppning, minns varenda placering med henne vilket blev några stycken. efter min tid har hon vart utlånad ett par gånger och nu har ju som dom flesta vet matilda henne uppe på gark och tävlar och tränar med henne. hon håller fortfarande måttet den gamla damen (: är så tacksam för allt hon gett mej och framförallt, allt jag har lärt mej av henne!


16e juli 2004

en av mina favoritbilder.


sista tävlingen, slutade ju bra.

ponniacup 2006

det finaste som satt sina hovar i ett par skor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0