veckans träning

min lilla treåring har gjort en bra vecka, longerat honom ett par gånger och han har skött sig fint. det roligaste var ju första gången han var inne i ridhuset och helt plötsligt fanns de en likadan på andra sidan väggen. ja han har ju aldrig speglat sig själv innan precis. han stog där och spanade in sig själv och gnäggade på kompisen på väggen, konstigt att den inte svarade alltså. söt liten häst jag har.
quinny har fått en ny sko, får väl se hur länge de sitter nu men hon har vart så varm i hovarna dom senaste dagarna så har inte velat rida henne. däremot har jag ridit en annan liten häst. liten är ju dumt att säga när han egentligen är väldigt stor. han har inte vart igång mer än ett par veckor men för att vart riden så mycket va han väldigt duktig, detta är då en halvbror till min treåring. enda likheten med dom är väl att dom är fuxar båda två. annars är dom vädligt olika. men jag tycker jag kämpade på bra, var ju väldigt längesen jag satt på en så stor häst med ett så stort steg dessutom. dressyrsadel var de ju inte heller nyss jag satt i precis.



min lille plutt (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0