Hoppträning

Hade en så rolig hoppträning idag med Scotland. Denna fantastiska ponny alltså, blir så lycklig av att hoppa honom. Hoppade lite högre idag. Två linjer, den första med en kort kombination + ett hinder (fem galoppsprång) gjorde att hästarna fick sätta tillbaka sig lite och istället hoppa uppåt med mycket tryck. Den här tyckte han var skitjobbig, kändes så väl då han stog emot väldigt mycket och ni som sett honom i action vet ju att han är ju ganska på i vanliga fall, haha. Den andra linjen var en vanlig kombination + en oxer (tre galoppsprång) och denna passade ju gamle mannen en aning bättre, sjukt bra hoppade han på denna. Helt mållös. Matilda var med och skulle egentligen agerat fotograf men jag har nog inte haft huvudet på rätt ställe idag, glömde nämligen sätta i minneskortet i min kamera, heja mej. Blev ett par filmer istället som jag slänger upp under kvällen imorgon. Börjar nämligen jobba om sisådär 6 timmar, hur ska jag orka?!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0