När jag tycker till

Finns en sak som gör mej så upprörd när jag läser i tidningar, ser på tv med mera. Det är allt tjat om dessa kamphundar som attackerar hej vilt. Varför är det hundens fel och just "kamphunden"? Finns väl fler hundar än just dessa hundar som attackerar och hugger och har sig? Tror säkert en liten tax kan vara minst lika farlig i så fall. Alla som vet något om djur överhuvudtaget borde ju förstå att det är hundägaren som uppfostrar hunden. Så varför skjuter vi hundarna som attackerar och inte ägarna istället? Ni förstår vart jag vill komma i alla fall.
 
Jag är världens största djurvän enligt mej själv och hade gärna tagit hand om alla djur som går om jag hade kunnat vill säga. När jag ser den reklamen på tv om bebisdjuren som blir av med sina mammor och blir misshandlade då börjar jag nästan gråta, hur kan man göra sånna saker mot helt oskyldiga djur. Dessa "kamphundar", tror inte direkt att dom vill attackera och vara aggressiva, dom är uppfostrade så av husse eller matte. Synd att de har fått just stämpeln "kamphund". Dom är lika mysiga, roliga och trevliga som andra hundar med rätt uppfostring. 
 
Vi vet hur det är att ha en svår hund. Dock är han den finaste. Svårt att ta över en hund som är ett och ett halvt år då man inte har en aning om vad dom kan eller inte kan. Absolut världens mysigaste hund men ibland undrar jag hur hans förra ägare tänkte, han är som en stor jättebebis. Massvis med saker som han skulle lärt sig som liten men fortfarande inte kan. Det är hemskt att se och man vill bara göra allt bra för honom. Tycker Jimmy har gjort ett bra jobb med honom än så länge, är en lång bit kvar men det fixar sig. 
Snälla skyll inte på djuren när det går galet, det är, tycker jag alltid ägarens fel. Dom har uppfostrat hunden fel, thats it!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0