hot hot hot!

kan ju säga att värmen kom väldigt plötsligt, från 10 grader till typ 30, det är tufft att vänja sig vid men jag älskar vädret. det kämpigaste är ju att det är sååå varmt att jobba i stallet så därför har jag tagit ridningen lite senare på kvällarna nu för att det ska bli lite svalare i alla fall :) men idag har jag haft tömkörningslektion för matilda. som jag sagt innan är det världens bästa sätt att motionera sin häst från marken. man får hästen att jobba på ett bra sätt och dom jobbar verkligen igenom kroppen ordentligt och får ha ryggen helt fri vilket gör att de kan sträcka ut den så mycket som de orkar. ni hör ju själva, finns inga nackdelar. brukar dessutom sätta upp lite upphöjda bommar ibland som de får kliva över, skönt för dem att variera lite ibland också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0