Dags för dagens sammanfattning

Som sagt det är svårt att säga när man är på klinik om det har gått bra eller dåligt. Quinnys så kallade hälta har ju varit väldigt diffus och svår att lokalisera liksom. Springer man rakt fram med henne ser man att höger bak inte riktigt hänger med, när vi gjorde böjprov visade de ingen större skillnad. Däremot när vi longerade henne och hon fick galoppera så kom det ju fram mycket bättre. Hon kan ju inte hålla galoppen utan går gärna i korsgalopp. Vi hade en helt enastående veterinär idag och hon kände igenom hela hästen, hittade något gammalt ärr på en muskel bland annat och testade hur hennes rygg rörde sig mm. Har aldrig sett något sånt här innan, alla andra kliniker kan gå slänga sig i väggen efter de jag sett idag. 
Tillbaka till min lilla häst, hon gav en lokal bedövning i knäna bak på henne för att se om det är där det har gjort ont och om hon rörde sig annorlunda. Snacka om skillnad när vi longerade henne sen, hästen såg ju faktist levande ut :O Såg 100 gånger bättre ut! Så idag testade vi då att ge en kortisonbehandling i bakknäna på henne (röntgad i knäna dessutom som inte visade något konstigt) för att se om det blir bättre. Återbesök om 4 veckor och är hon fortfarande "dålig" då så ska dom även kolla ryggen och bäckenet på henne men jag hoppar innerligt att det här räcker nu. Och en stor eloge till min lilla höna som skötte sig exemplariskt idag och charmade dom flesta :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0