Hoppträning

Har vart i Hylte med Scotland på hoppträning idag, säger bara såhär, varför är han inte storhäst?!?! Har aldrig vart fräschare. En riktigt jobbig lektion för oss båda två idag må jag säga. Mycket sätta under sig på bakbenen, studs och ja det gav en väldig massa mjölksyra i min gamle ponnys bakben så när vi skulle hoppa bana var han så trött att han bara sprang men han gjorde sitt bästa. Han är ju inte som alla andra hästar utan när han blir trött då visar han det genom att stressa och bli väldigt springig och stark medans de flesta andra hästar blir sega och trötta. Ja jag vet inte vilket jag tycker är bäst men att rida heta hästar är jag ju bättre på om jag får säga de själv. Man slipper liksom skapa energin samtidigt som man koncentrerar sig på allt annat för den finns redan där och man kan bara sitta och hålla och lägga på ben :) Så mina ben var spagetti efteråt och imorn kommer jag ha träningsvärken från helvetet, åh vad jag längtar tills imorn!
Kanske slänger upp film imorn men nu måste ja sova, sista dagen på praktiken imorn men är bara där förmiddagen för sen ska jag ut på en fin promme med min vän mimi och sen blir de kvinnomys i askebo-city på kvällen, härlig dag helt enkelt om vi inte räknar med träningsvärken...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0