En liten hyllning

Har ett par veckor känt att Scotland har vart svår att jobba, ni vet något som inte känns som det ska. Har haft hästen i endast vänster tygel, hela tiden. Har jag ridit i vänster varv har han hängt i vänster tygel (alltså inner) hela tiden när man egentligen vill ha honom på yttertygel och i höger varv har han hängt i ytter mest hela tiden liksom. Detta har gjort att jag haft en väldig kramp i armen varje gång jag ridit, inte skönt! Efter Annas massage i fredags då han satt helt fast i ena sidan av nacken är han nu som en dröm att rida igen. Därför måste jag bara säga att Anna är så bra på alla sätt och vis. Hon hittar verkligen problemen hos hästen eller så hittar hon det hos ryttaren, ALLTID. Det är så skönt att kunna ha henne som både dressyrtränare och hästarnas massör och en person som man kan bolla problemen med hästarna fram och tillbaka så att man kan testa olika saker för att få fram en lösning. Ett till exempel på hur bra hon har vart för mej är hur Scotland är idag. Han hade aldrig vart den hästen han är idag utan Annas hjälp. Hon var i stort sätt den enda som trodde på honom och att han kunde bli en "normal" häst igen och hjälpte oss igenom den svåraste delen av dom alla. Alla borde ha en Anna i sina och hästarnas liv!
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0