Filmer från dagens tävling!

Vilken kanondag vi fick! Bra ridning av matilda hela dagen, duktig hon har blivit, stolt blir man också när man ser ungdomarna utvecklas så fantastiskt! Med bella blev det en fjärde plats i första klassen och en femte plats i andra. Finns inget att klaga på, visst blir de lite missar här och var men jösses, vem gör inte lite småmissar då och då.
Iza va nolla i sin andra 80 cm vilket innebär att hon nu får starta 90 cm. Dock ska vi vänta ett tag med den debuten, mycket som står på spel när man ger sig på en högre klass med dom unga hästarna. Så lite mer träning och känna på höjden och sen kan vi börja kvala femårschampionat :) Fick dock kämpa för hennes nolla idag då de menade på att lille plutt fick ett tidsfel..? Ja vi va som frågetecken allihop och i domartornet menade dom på att hon NOG hade gått igenom starten från fel håll så klockan började. Ursäkta mej men nog ska inte finnas i ett domartorn enligt min åsikt! Skam den som ger sig, jag ville ha izas nolla och jag sa att det gjorde hon definitivt inte och visade exakt vart hon hade ridit med henne. Ja då säger överdomaren, det kan ju också ha vart en funktionär som gått igenom starten av misstag, TACK! Om det är någon gång jag verkligen står på mej är det i dessa situationer, inte för att jag måste ha rätt och yadeyade utan för att sånt här ska inte hända och händer det ska det rättas till. Den som har hand om tiden borde ju reagera när tidtagningen plötsligt går igång och ekipaget är 20 m från starten? Nej det är väl dumt :) Men envis som jag är fick jag igenom det som faktiskt i detta fall var rätt, punkt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0